Tuesday, April 21, 2009

Намайг уучил би их тэнэг байж, Энхбаяр ахыг дэмжьеээ

Ер нь бол байшдээ. Би зүгээр л блог хөтлөгч. Өчүүхэн оюундаа тунгаасан хэдэн зүйлээ үг болгон холбож, өгүүлбэр болгон бичиж, бичлэг болгон нийтэлдэг гэх юм уу даа. Банжиг медиад бичсэн зүйлээ нийтлэх боломж гэж байхаар нь хэдэн нийтлэлшүү ухаантай юмаа нийтлээдэхвээ. Тэгсэн яасан гээ? Энэ хүмүүс чинь яасан ч ухаантай болцгоочихсон юм, яасан ч сайхан юм. Хорвоо дээрх хамгийн тэнэг би л юм бичиж, ухаантнууд уншиж шүүмжилбээ. Шүүмжлэх ч гэж дээ сайхан доромжлох юм. Яасан ч сайхан хурц хэл амтай юм. Заза гомдоллож олон долоон юм ярих яахав. Намайг уучлаарай, би их тэнэг байж. Биеэ үнэлэхийг дэмжиж, Элбэгдоржийг ерөнхийлөгч болгохыг хүсэж, хас тэмдэгтэй лут залуусыг муулдаг би ер нь яасан тэнэг, бөх зүрхтэй бүдүүн бөгстэй нөхөр вэ тэ?
Эмэгтэйчүүд нь биеэ үнэлсэн улс сөнөдөг гэнээ. Монголоос өөр газар биеэ үнэлэгч байхгүй, Монголд л биеийн амрыг харсан хэдэн охид нь биеэ үнэлээд байгаам шиг байна. Бусад орон сөнөчихгүй байгаад байхыг бодоход тэнд биеэ үнэлэгч байдаггүйм шиг байна. Би ямар биеэ үнэлэгч авч үзсэн биш яаж мэдэхэв, тэр лут их мэдэгчид шиг гадаад явж үзсэн биш бүүр яаж мэдэхэвдээ. Тэгээд бодоод байх нь ээ, охид садарлавал улс мөхнө гэдэг үгийг бүх улсын хувьд үнэн гэж үзвэл манай дэлхийн бүх улс биеэ үнэлэгчтэй болчихвол дэлхий маань сөнөх юм шиг байна. Тэгэхээр маргаашнаас бусад улс үндэстнийг ч гэсэн биеэ үнэлэгчтэйгээ тэмц гэж хэлнээ. Хэлэх ч юу байхав, "Эх дэлхийгээ биеэ үнэлэгчгүй болгоё" гэсэн хөдөлгөөн байгуулнаа. Эсвэл нөгөө гайтай үг нь зөвхөн тэнгэр заяат манай ард түмэнд үйлчилдэг юм болов уу. Заза бүү мэд. Бичлэг эхлэхдээ л хэлсэн, уншиж байгаа тань шиг лут ухаан надад байх биш. Алдаа оноог минь уучилж өршөөгөөрэй.
Харин тэр хас тэмдэгтнүүдийг их өмөөржийнаа бас. Намайг нуугдаж байхад хас тэмдэгтнүүд урагшилж байх юм гэнээ. Би өөрийгөө урагшилна, тэд хойно байна гэж бас хэлээгүй л байгаамдаа. Эсвэл би тэр ухаантны хэлснийг буруу ойлгосон юм болов уу?
Хамгийн сүүлийн уучлалт гуйх зүйл бол Энхбаяр ах болон, түүнийг дэмжигчдээс. Намайг уучлаарай би үнэхээр тэнэг байжээ. Оросын цагаач нэг нөхөр тэнд тэмцээнд орж байхад нь ард нь Энхбаяр ах бакал хийгээд түрүүлүүлчихсэнийг нь би яаж мэдхэв. Эртхэн хэлчихсэн бол өөр шд, би юу гэж ингэж тэнэгтэж байдийн. Ер нь бол ойрдоо зурагт их үзлээ. Тэгээд Энхбаяр ахын талаар буруу бодолтой байснаа үнэхээр их ойлголоо.
Бадар-Ууганд 2 гараа зээлүүлээд 4 гараар бокс тоглуулсан, 2 хөлөө Түвшинбаярт өгөөд 4 хөлтэй унахааргүй болгоод барилдуулж алтан медаль авхуулсныг мэдээгүй миний буруу. За яасан бас л намайг тэнэг мангараар маань дуудах гэж байна уу. Энэ хүмүүс чинь өөрсдөө тэгж хэлсий шүү хөөе. Би ч ингэж гүжирдэж гүтгээд байгаан биш. Гүжирдсэн бол шоронд орно. Манай ерөнхийлөгчийг гүжирдсэн хүмүүс эхнээсээ шоронд орсон за!
Аа тийн би тэгээд гоё шинэ санаа олсон. Та нар дотор хэрэгжүүлэх хүн байвал хэрэгжүүлээрэй. Ойрдоо надад 1 сая төгрөг хэрэг болоод байгаан. Банкнаас очиж зээл авна. Баталгаа нь ерөнхийлөгчийн амлалт. Энхбаяр ах дахиад ерөнхийлөгч болоод САЯ 500 МЯНГАН төгрөгөө тараана, тэхээр сая төгрөг чинь 1.5 сая болно гэж хэлнэ дээ. Хэрвээ өгөхгүй бол шууд шүүхэд өгнө. Ерөнхийлөгчийг маань худлаа ярьсан гэж гүжирдсэн болно. Тийм болохоор яалт ч үгүй өгнө. Гэхдээ заавал хэрэгжүүлэх албагүй л дээ. Зүгээр л надад мөнгө яаралтай хэрэг болоод байгаан. Надтай адилхан хүн байвал хэрэгжүүлээрэй.
За ингээд бүгдээрээ Намбар гуайн хүү Энхбаярыг дэмжье. Ядаж л банкинд төлөх өрөө бодсон ч гэсэн...

1 comment:

Anonymous said...

Үхсэн ч өгөхгүй